لخته خون در دهان نشانه چیست؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


لخته خون در دهان نشانه چیست؟
لخته خون در دهان نشانه چیست؟

لخته خون در دهان به دلیل یک پاسخ طبیعی به آسیب یا خونریزی در حفره دهان توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود. در اینجا بررسی شده است که تشکیل لخته خون میتواند نشان دهند چه چیزی باشد:

متن سربرگ خود را وارد کنید

پس از جراحی های دندان مانند کشیدن دندان یا جراحی دهان، لخته شدن خون نشان دهنده روند بهبودی است. علت لخته شدن خون دندان کشیدن دندان است که جای نگرانی خاصی ندارد. خون مردگی در دهان در محل زخم تشکیل می شوند تا خونریزی را متوقف کنند و روند بهبود را آغاز کنند.

آسیب‌های دهانی

آسیب‌های جزئی مانند گاز گرفتن داخل گونه، غذاهای تیز که لثه‌ها را خراش می‌دهند، یا آسیب‌های ناشی از وسایل دندانپزشکی می‌توانند منجر به تشکیل لخته خون به عنوان بخشی از واکنش بدن برای بهبودی باشند. یکی از شرایط مهمی که علت خون مردگی در سقف دهان است،آسیب‌های دهانی به سقف و کام دهان است.

شرایط پزشکی

شرایط خاصی که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارد می تواند منجر به تشکیل لخته خون در دهان شود. اینها شامل اختلالات لخته شدن خون مانند هموفیلی یا داروهایی است که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارد.

عفونت های دهان

عفونت در دهان می تواند باعث تورم و خونریزی شود که ممکن است منجر به تشکیل لخته خون شود.

سرطان

در موارد نادر، لخته شدن خون در دهان می تواند با سرطان های دهان مرتبط باشد. این لخته ها ممکن است به دلیل رشد تومور ایجاد شوند که بافت طبیعی را مختل می کند و باعث خونریزی موضعی می شود.
اگر لخته خون مداوم در دهان خود مشاهده کردید، به خصوص اگر با یک آسیب شناخته شده یا یک روش دندانپزشکی اخیر مرتبط نباشد، توصیه می شود برای اطمینان از تشخیص و مدیریت صحیح با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

ThinkstockPhotos 177856385 1024x781 1

علل تشکیل لخته خون دهان چیست؟

اطلاع از نحوه درمان موثر لخته های خونی می تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند. در این بخش برخی از دلایل تشکیل لخته خون در دهان شما بررسی شده است تا با آشنایی بیشتر با لخت داخل دهان روند درمانی دقیقی را دنبال کنید.

آسیب داخل دهان و خون مردگی در دهان

یکی از شایع ترین علل لخته خونی در دهان جراحت یا ضربه فیزیکی به قسمت های داخلی دهان است. بافت حساس داخل دهان می‌تواند به دلایل مختلفی مانند نصب دندان مصنوعی نامناسب، گاز گرفتن تصادفی گونه یا زبان و خراشیدن دهان با دندان تیز، آسیب ببیند.

لخته‌ خون دهان ناشی از آسیب در  قسمت داخلی گونه شایعترین نوع لخته خون در دهان است. لخته خونی در دهان معمولاً به سرعت می‌ترکد و زخمی دردناک در دهان شما برجای می‌گذارد. یکی دیگر از دلایل لخته های خونی در دهان گاز گرفتن شدید گونه است. این حالت که در آن افراد گونه های خود را  موقع ”جویدن”  غذا اشتباها گاز می‌گیرند. گاز گرفتن گونه یا گاز گرفتن لب می تواند ناشی از استرس بیش از حد باشد.

لخته خون دهان پس از کشیدن دندان

اگر دندان خود را کشیده اید، ممکن است متوجه تشکیل حباب خون در جای زخم دندان کشیده شده شوید.

باید مراقب باشید که حباب خون پس از کشیدن دندان آسیب نبیند. به همین دلیل، باید تا 24 ساعت پس از کشیدن دندان از آبکشی یا تف کردن شدید خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است با خونریزی غیر منتظره در دهان مواجه شوید. هنگام مسواک زدن، باید از مسواک زدن ناحیه آسیب دیده تا زمان بهبود کامل زخم خودداری کنید. علت خون آمدن از دهان می تواند ناشی از عوارض کشیدن دندان باشد که پس از 2 روز این حالت به طور کل رفع می شود. تنها نوع لخته خون در دهان که جای نگرانی ندارد لخته خون پس از کشیدن دندان است.

آلرژی غذایی

تشکیل لخته خون در دهان بدون هیچ دلیل خاصی، می تواند به دلیل حساسیت غذایی یا بافت حساس در دهان باشد. آلرژی های غذایی می‌تواند باعث تحریک یا تشکیل لخته در دهان شود که منجر به قرمزی و تورم این ناحیه می شود.

مواد غذایی که باعث ایجاد حساسیت در دهان می شوند، شامل آجیل، صدف، شیر، تخم مرغ و برخی میوه ها و سبزیجات هستند. واکنش های آلرژیک به این مواد غذایی آلرژی‌زا می تواند باعث ایجاد پوسته های خونی در حفره دهان یا لخته های قرمز رنگ شود که به تورم و قرمزی داخل دهان تبدیل می‌شود.

غذاهای دارای طعم دارچین یا اسیدی  نیز می‌توانند باعث تشکیل خون مردگی در دهان شوند. اگر واکنش های آلرژیک شما را آزار می‌دهد، می‌توانید داروی آنتی هیستامین را امتحان کنید تا به کاهش علائم آلرژی کمک کنید.

بیماری سلیاک

برخی از افراد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار زخم هایی در دهان و لخته خون در سقف دهان شوند که شبیه لخته خون است. بیماری سلیاک بر نحوه جذب برخی مواد مغذی و مواد معدنی توسط بدن تأثیر منفی می‌گذارد و باعث واکنش التهابی به گلوتن در بدن می شود. لخته خون دهان و مشکلات در مینای دندان می توانند به شناسایی سریعتر بیماری سلیاک کمک کنند. به عنوان مثال، لخته خونی پیاپی در دهان اغلب با بیماری سلیاک همراه است. تحقیقات علمی نشان داده است که کمبود یک ماده معدنی یا ویتامین ناشی از سوء جذب، مسئول ایجاد لخته خون و زخم دهان است.

خونریزی آنژینا بولوزا

لخته خون بزرگ پر از خون و مایع در داخل دهان ممکن است به دلیل بیماری به نام آنژینا بولوزا هموراژیکا (ABH) ایجاد شود. تروما، دیابت یا عوامل ژنتیکی می توانند باعث ظاهر شدن این خون مردگی بزرگ در دهان شوند. خونریزی آنژینا بولوزا باعث ایجاد لخته های پر از خون داخل دهان می‌شود که معمولاً روی سقف دهان یا کام نرم تشکیل می شوند. با این حال، ظاهر شدن لخته های خونی در نزدیکی زبان یا لثه با این نوع خون مردگی تفاوت دارد که جای نگرانی کمتری دارد. لخته خون معمولا به سرعت تشکیل می شود و ممکن است تا 10 روز طول بکشد تا لخته به طور کامل تخلیه و بهبود یابد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: لخته خون در دهان نشانه چیست؟ ,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 10 شهريور 1403



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.